Klä på klä av

I höstas när jag var i val att välja vilka overaller jag skulle köpa till killarna läste jag på. Vet från föregående år att Oscar blivit svettig, blöt, kall, och jag vet inte allt, så i år tänkte jag börja göra rätt.

Läste och fick fram att bomulls kläder ska man ju absolut inte ha under overallen. Om det blir fuktigt kyler det kroppen. Man ska klä sitt barn i 3 lager.
Ull är toppen som lager 1. Håller kroppen varm, och om man blir fuktig så blir man inte kall.
Så jag önskade mig så fiffigt ull underställ till barnen i julklapp, som vi även fick av snälla svärmor. Tack!
Verkligen super fina och härliga!

Allt verkade toppen med dessa tills vi i förra veckan skulle använda dem för första gången. Packade upp Willes och tyckte byxorna såg så små ut. Något jag inte tänkt på innan. Läser lappen inuti och får tungan i halsen. Storlek 92! Inte undra på att de såg små ut! Tröjan var dock i storlek 104 som paketet skulle innehålla.
T ringde sin mor här om dagen och hon skulle försöka ordna detta.
Känns som man blivit lite snuvad. Sett fram mot att använda dem och få varma och glada barn, och nu kan inte Wille använda sitt eftersom det är nån som varit och bytt ut och lagt i fel storlek i paketet.
Oscar använder sitt och det är toppen!

Om vi nu ska gå vidare så kommer vi ju till lager 2. Fleece funkar fint!
Så när vi var på Gekås så köpte vi varsitt fleece ställ till killarna. Billigt och toppenbra! Detta använder de nu och är mycket nöjd!

Lager 3 ska hålla kvar värmen samt skydda mot vind och väta. Didriksson är lite av ett favoritmärke för mig gällande overaller.

Till William så köpte jag en begagnad Overall av min vän Anja, som knappt såg använd ut. Toppen!
Till Oscar köpte jag en superfin på Didrikssons utförsäljning (den lila). Dock i en storlek för liten eftersom den storlek som jag skulle ha var slutsåld, så jag chansade. Den var kanon i grenen, inte alls för liten. Dock kanade benen upp lite hela tiden, så idag provade jag att byta overaller på killarna. Även om det är samma storlek och samma märke så är det två olika modeller, så den lila sitter faktiskt bäst på Wille nu och den militärmönstrade sitter bäst på Ogge.


Killarna i overallerna. Nu har ju dock Wille den Lila och tvärtom.

Nu väntar vi (läs jag) som tok(ar) efter att få ett underställ jag kan använda till lilla William.

 


Kommentarer
Postat av: Fia - mamma till Lucas

Vilka fina overaller killarna har :) Hoppas det löser sig med underställ!



Sv: Ja det är riktigt kul att gå till badhuset tillsammans :) Men de blir tyvärr inte så ofta som vi vill för oss heller..

Förstår att de känns lite väl stressigt att hålla koll på två killar i vattnet samtidigt, man har ju trots allt bara två armar & inga ögon i nacken..



Jag har inte använt min Nikon D5000 i badet, jag har en kamera som man kan ha under vatten. Så den använder jag på badhuset så slipper man tänka på att kameran kan bli förstörd :)

Kramar

2012-01-08 @ 22:57:58
URL: http://aije.blogg.se/
Postat av: Coquina

Din blogg är så fin =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya tävling, perfekt för lilla Junie =)

2012-01-09 @ 00:05:55
URL: http://coquina.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Godmorgon darling !

Jag pratade med Ziperall förra veckan och precis som jag trodde var College poppis och slut på lagret efter jul. Men så fort de kommer in igen skickas din ! KRAMAR

2012-01-09 @ 08:25:59
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Jannie

superfina overaller!

O inte helt fel att fynda!Kram på dig

2012-01-10 @ 07:34:05
URL: http://ettforsoktilldagbok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0