Mitt mål & dagens träning

Ska även uppdatera Dagens Träning: Började med att gå i lite snabbare tempo ca 3 minuter. Ökade farten och sprang (lite snabbare än jogg) i 45 sek. Saktade ner och gick snabbt i 30 sekunder. Ökade och sprang i 45 sekunder. Efter det var jag slut som människa jag hjärtat satt någonstans i halsen. Fyfan vad dåligt skick jag är i! Men någonstans måste man ju som sagt börja.
Jaja, stannade gjorde jag ju inte där iaf. Fortsatte min powerwalk på bandet tills klockan visade 15 minuter.

Vilade 1 minut och gick sedan på

Jumping Jacks - 30 reps
Utfall bakåt - 10 reps/ben
Armhävningar x 10
Plankan 1 minut (klarade 30 sekunder stående och 30 sekunder på knä)

Vila 1 minut och på övningarna ovan ännu en gång.

Låter lite, men detta är ett stort steg för mig från att gå till träning från helt otränad. Är otroligt stolt över mig själv!


Bild från feb 2010. Lååångt från tränad men i bra mycket bättre skick än nu.

Jag har verkligen bestämt mig nu! Jag vantrivs och mår dåligt i min kropp. Varför har det blivit såhär då? Jo det har jag ett riktigt bra svar på. För att jag är otroligt LAT!
Är det värt att må dåligt för att man är lat och galen i socker? NEJ! Verkligen inte!

Vad har jag för mål då?
För det första vill jag att mina kläder ska sitta bra. Jag vill inte ha en gravidmage som butar ut och att det ser ut som att jag är halvvägs in i en graviditet.
Jag vill orka springa med i barnens tempo på uteleken i sommar.
Jag vill kunna bära upp ett par matkassar till 3e våningen utan att behöva be T om hjälp. Och jag vill kunna bära runt på lilla Junie ju mer hon växer.


Min mage. Året var nog 2005. Gör mycket för att få tillbaka den igen.
Jag har bestämt mig, och det känns så jävla bra!!

Kommentarer
Postat av: Maria T

Kommer gå galant!!! Har man bara bestämt sig sÅ går det :) nu ska våra gravidmagar bort ;)

2012-01-19 @ 21:48:28
URL: http://oliverspock.blogg.se/
Postat av: frida

Ja han tycker de e mkt roligare när han får äta själv:P



Aaha okej men de va ju bra.. då tycker ja du ska köra på de erbjudandet.. för om ja fatta hemsidan rätt så kostar de ju över 400 i vanliga fall :)

Aaa mellan 8-11 får man ha med barnvagn in på gymmet, har än så länge bara testat en gång me Noel å de gick faktiskt bra :)

Barnpassning har dom för barn över 18mån tror ja de är.

Ja självklart följer jag med ! :) Får kör all in här nu innan jag ska gå tillbaka till den vanliga tråkiga vardagen som arbetande kvinna! haha

Vi kan va lost ihop på gymmet haha.. funderar på att boka in en genomgång av gymmet.. har sett att de finns med bland passen haha :D



Kramar!!

2012-01-19 @ 22:27:02
URL: http://fritte.blogg.se/
Postat av: Emma

Kul att du bestämt dig! :)

Du kommer klara det galant!

2012-01-20 @ 02:33:50
URL: http://emmsaklemmsa.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Hejar på dig. :-)

2012-01-20 @ 07:07:34
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Godmorgon vännen !

Det kommer du klara fin fint - bit ihop och ge det lite tid bara :)

Ha en skön dag ! Kramar

2012-01-20 @ 08:39:04
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Malin

va duktig du är!!! jag tränade varannan dag hela förra veckan, denna veckan har jag setat fastklistrad vid köksbordet för att få en kurs klar för att få csn.. ;) men nu ihelgen ska jag börja med varannan dag igen! har ändå trots stillasittande gått ner 1kg iaf :D woho!



haha ja shit.. jag är 178 och gubben min är 186!! ;))

våra killar beräknas bli ca 190 som vuxna :D

så det är kanske inte konstigt.. Elvin är dock på normalkurvan, men det var Anders också som liten-drog ifrån vid 15årsåldern i längden.. jag har alltid varit lång :)

Var huvudet längre än min tvillingsyster från att vi var små och är ff, hon e lika "lång" som dig :D hihi



lchq är lite vad vi äter också, men jag upptäckte efter typ 4 dgr utan gluten, att min mage mådde SÅ mycket bättre och inte var värsta uppblåst osv.. :(

så enda kolhydraterna jag äter är rotfrukter och en del grönsaker då.. :))) Men köpte faktiskt glutenfritt knäckebröd :) har dock inte testat det ännu!:)



om 2v vet jag om det "tatt" sig eller ej.. ;)) spännande värre! :D:D:D

kraaam

2012-01-20 @ 08:53:05
URL: http://malin83s.blogspot.com
Postat av: Emma - Mamma till Viggo och Melker.

Det grejar du nog :) Tycker du redan nu har fin kropp, att kläderna sitter bra! Men jag förstår dig :) Själv vill jag slimma kroppen mer, få fastare hud, för jag är slapp överallt nu :p Sen att få bättre kondition, så man orkar springa runt och leka mer, såna mål har jag med :) har börjat med kvällsträning här hemma, då tränar jag lite olika; rygg, ben, rumpa, magövningar i 30min.



Sv: Mina bråkar oxå titt som tätt, slåss och kivas, men dom håller även sams mycket, 50/50 kanske ;) Sen är det väl olika från dag till dag, vissa dagar kivas dom inte alls och då blir man så glad :)



KRAM

2012-01-20 @ 08:59:37
URL: http://emmashjartan.se
Postat av: Josefine - Mamma till Alva

så jäkla duktig du är :) jag har också bestämt mig, äter sällan något sött nu och sötsuget har minskat enormt. Ska bannemig ha en platt mage till sommaren, haha ! :) kramar !

2012-01-20 @ 10:19:08
URL: http://emmajosefine.com
Postat av: mary

Sv: tack så mycket , glad jag blir :)

2012-01-20 @ 10:22:02
URL: http://maryphoto.blogg.se/
Postat av: I - med två små troll

Jag borde inspireras ;)

2012-01-20 @ 13:54:29
URL: http://casalinga.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack så mycket gumman. :) Detsamma. Ja det skulle jag vilja också, men skulle behöva byta ut större delen av garderoben för det också. ^^ Har knappt några kläder att ha på mig längre.



Förstår dig så väl. Känner igen mig i allt, speciellt efter att man fått barn, man vill verkligen få tillbaka den kropp man är van att ha, den man hade innan.



Du kommer klara det galant det vet jag. :)

2012-01-20 @ 16:02:51
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Melanie

bara man har bestämt sig så fixar man allt, heja dig!

och det gick inte att kommentera första inlägget, så där vill jag bara säga - all träning är bättre än ingen alls! glöm inte bort att man ska ha vilodagar också och då är ju lugnare promenader toppen om man ändå vill ut och röra på sig:-)



Kramar!

2012-01-21 @ 09:04:53
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Gick inte att kommentera ditt senaste inlägg så jag skriver här istället. Hoppas du får en bättre dag idag. :-)

2012-01-22 @ 11:17:16
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: frida

Ja läste hos en någon ang de här me att man inte kan kommentera via app inläggen. .så är de en inställning ni måste göra i telefonen, finns nån grej där man ska godkänna att man vill att man ska kunna kommentera inläggen som görs via mobilen, just nu är de förmodligen avstängt på din !:) Kolla om du hittar något :)



Ang att du känner dej yr kanske du dricker för lite?

jag vet att jag brukar få så ibland bara för jag dricker för dåligt.. speciellt här hemma under dagarna... så viktigt å dricka en massa när ja tränar :)



Snygga skor du köpt!!! :)



Kramar!!

2012-01-22 @ 23:39:25
URL: http://fritte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0