En roman om min underbara morgon! ( med en stor smula ironi )

Ohh vilken härlig morgon! Solen skiner och fåglarna kvittrar, och jag har fått sova heeela natten. Underbart! iiiiiiiiichchchchchshshpppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip *testbild* - Tillfälligt avbrott

Godmorgon vänner, ja det är väll så som det är skrivet innan avbrottet jag hade velat att verkligheten såg ut just nu. Men som ni kanske fattar så är inte det fallet. Klockan är nu när jag börjar skriva 10.30 och NU sitter jag med min frukost. Äntligen! Men lugn och ro på det var tydligen för mycket begärt

Morgonen började kl 4 i morse. Då kommer Oscar och har kissat på sig. KUL JUL! Han har inget madrass skydd i sängen. Han har inte heller kissat på sig på över ett år. Bäddade ner ungen i soffan och nu var klockan 4.30.
Inte kunde jag somna om efter det, precis när jag blivit lite trött så vaknade Junie. Klockan visar nu 4.50
Dags för mat. Bebis har ätit färdigt när klockan är 5.20, och läggs tillbaka i sin säng. Somnar hon om? Neeej det hade varit för mycket att hoppas på. Så hon ligger där och jollrar och tjoar.
Jag sover fortfarande inte när klockan är 5.50 men är bra trött.
Somnar.
PIIIIP! Klockan är 6 - Tobbes väckarklocka ringer.
Godmorgon Sara! Du somnade i 5 minuter!
Ligger fortfarande kvar i sängen och är vaken - Igen.

Strax innan klockan slår 7 är såklart alla barnen vakna och uppe.
Junie skriker - Vill hon ha mat igen? Nej
Hon tystnar i 5 minuter och jag får chansen att gå på toaletten - ENSAM! med stängd dörr! Det ni händer inte ofta i detta hushållet! ;-)
Oscar bankar på dörren! - MAMMA!!! DET ÄR KLÄDRACET! JAG VILL HA KLÄÄÄDER!
-Du får vänta lite Ogge, mamma måste få gå på Toa!.... - Ungen blir ilsken!

Tar fram kläder åt honom men vill inte klä sig eftersom klädracet har ju redan varit.

Junie är fortfarande tyst.

In i killarnas rum för att kolla hur stor skadan på madrassen är. Ok - en rejäl fläck mitt på.
Ur med sängkläderna, klä av madrassen och in med den i duschen.
Tvätta tvätta, ställ på tork - Hoppas fanskapet torkar i år med!

Hämtar Junie inne i rummet som givetvis har börjat skrika igen - Vill du ha mat? - Nej tack mamma! Jag vill ha dig! - Tyvärr stumpan, mamma måste fixa frukost.

På med äggen på spisen. Tar tiden.
Fixar mackor till killarna med en bebis på armen. - Alla småbarnsföräldrar vet kanske hur lustigt det är att stå och bre smörgåsar med en hand och ha en 7 kg bebis på den andra armen.
Mamma jag vill inte ha macka!! Jag vill ha Yoggi!!!!!!!!!!!

ÄT! Du får yoggi när smörgåsen är uppäten.
William äter - får yoggi.
Oscar - MAMMA JAG FRYYYYSER!!
Men herre, gå och sätt på dig dina kläder.

ÄGGEN!!!! Jaja, de går ju att slå ihjäl någon med dem vid detta laget.

Sätter Junie i bumbon vid bordet. Nöjd.
Oscar sätter på sig tröjan bak och fram i ren protest.- Hjääälp mamma! Tröjan är fel!
Vända tröja, hjälpa hjälpa. Nu, färdigt, gå och sätt dig och ät.
Äter 1/4 macka sen är det bra.

Får jag skala mina ägg nu? Jaaa! Äntligen! Kan jag med få äta nu jag som varit vaken sen klockan 4?
Sätter arslet på stolen.
UuuIIIiiii Bööääällallelaaaaaaaaaaaaaaaaa! (bebis gallskrik) Jaha!
Tar upp bebis ur bumbo och sätter mig ner med bebis i knät.
Det blir vaaarmt mellan benen. Kul Jul igen. Mens i trosorna!
Sätter Bebis i gungan som fortfarande skriker.
Går på toa.
Bebis fortsätter och skrika.
Vill du ha mat? - Ja tack mamma.
Mamman matar bebis.
Bebis somnar.

Åhh ska jag få äta frukost nu?
Gör en kaffe.
Ställer fram kaffet vid mina redan skalade ägg.
Törs jag sätta ner arslet på stolen eller ska jag dra ett säkert kort och stå och äta?
Jag väljer att sätta mig ner.
Har knappt hunnit nudda stolen med häcken förrän det kommer ett illvrål och skrik från soffan. Killarna slåss!
- Mamma William rev mig på kinden på mina vattkoppor!! (Ja Ogge och Junie har koppor nu, återkommer om det)

Tar Wille åt sidan och talar om att sådär gör man inte.
William som är i en jättekul trots ballar ur totalt och börjar gallskrika.
Junie vaknar!
Telefonen ringer. Heeej Älskling! Ja vi har en helt underbar morgon. Hör du vad lugnt och skönt här är?

William skriker fortfarande och skickar in honom i lekrummet.

Jag måste få mat!! Mitt tålamod tryter!
Sätter mig ner (undrar hur många gånger jag försökt nu)
Kaffet är kallt. Äggen är överkokta. Jag äter min frukost, med en gallskrikandes unge i rummet intill. Men jag äter. Tack, Tack, Tack!

Godmorgon Vänner!



Kommentarer
Postat av: Anki Holmkvist

hahahah jag döör vad roligt!! Såklart är det mindre roligt när man väl är där, men så här i efterhand skrattar man åt det, lr hur?! ;P nickar frenetiskt

Hoppas du får en bra dag trots allt!

Kram!

2012-02-06 @ 11:23:02
URL: http://superhotdogmama.blogspot.com
Postat av: Maria Hirvonen

vilken tur att det inte är så varje morgon :)

hoppas dagen bli bättre!

2012-02-06 @ 11:58:35
Postat av: Malin

haha men stackare!!!!!

tur att de bara är små en gång... ;)))

mindre kul med kiss i sängen och mens i trosorna dock.. :/

hoppas resten av dagen blir bättre iaf!:))

här kom fröken röd i fredags.. vet inte om vi ska försöka vid nästa äl eller om vi ska vänta lite.. :)) tror vi börjar i sommar istället, ska börja träna på friskis o svettis nu tänkte jag, så kanske jag hinner gå ner lite till och stärka min gamla förslappade kropp något :D haha



kraam till dig!

2012-02-06 @ 12:10:17
URL: http://malin83s.blogspot.com
Postat av: Sandra - mamma till två små troll

Jadu alla har vi varit där och haft dessa mindre roliga mornar. ^^

Hoppas att resten av dagen flyter på smidigt åtminstone. :)

Kram

2012-02-06 @ 13:20:05
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Melinda - stolt mamma till 3 killar ♥

hahahahaha gud så jag skrattar ^^ Stackars dig gumman.. vi bor ju bara typ 1 timma från varann ;) släng hit ungarna så ska du få egen TID <3 hihi



KRAM

2012-02-06 @ 13:43:49
URL: http://karlekmedordochfoton.blogg.se/
Postat av: Anna-mamma till Vincent

Jo visst bryter vi ihop ibland men man lär sig att stå ut när man är tvungen. Skulle vi kunna flytta till en 4a skulle jag göra det på en gång men det kostar runt 3-4 miljoner. Men får börja med en tvåa snart på 1,5 miljon kanske;)! Hoppas dagen blir bra för dig! Kram

2012-02-06 @ 14:04:20
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Fröken M

Haha... förlåt för att jag fnissar, men helt plötsligt känns min dag ganska "enkel" ;)

Det är egentligen inte så mycket att vara nyfiken på - ett gäng kalas som ska fixas och en familjesemester som ska bokas bland annat :)

Kram

2012-02-06 @ 15:03:27
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Emma

Så härligt ärligt!!

Tråkigt att du hade en dålig morgon men jag uppskattar min morgon desto mer!

Uppskattar verkligen din ärlighet och att du visar att det inte bara är dans på rosor att ha barn och vara mamma!



Hoppas morgondagen blir bättre!

Kram

2012-02-06 @ 20:30:35
URL: http://emmsaklemmsa.blogg.se/
Postat av: krillan

phew! Har glömt bort det där :p

2012-02-06 @ 21:33:21
URL: http://krillanitis.blogg.se/
Postat av: frida

förlåt men ja måste skratta lite åt dej gumman ;) hehe.. crazy morning!!



Noel verkar inte ha blivit smittas av sin polares koppor.. men vi tror i efterhand att han inte hade koppor iaf.. typsikt haha!

Hojta ifall ni vill smitta ner honom ist ;)



Kramar !!

2012-02-06 @ 22:29:45
URL: http://fritte.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hahaha. Förmodligen så mina mornar kommer se ut om några år. :)



Sv: Tack! <3 Känslan av att jag hade kunnat mist henne va de vidrigaste jag upplevt, men de vet ju du också hur de känns. Önskar inte ens min värsta fiende den känslan.



Kram

2012-02-06 @ 23:01:51
URL: http://hannapluttpanna.blogg.se/
Postat av: Melanie

hahaha, åh stackare säger jag bara!

När man står mitt uppe i det, då är det ett helvete! men som tur är, kan man oftast skratta, i alla fall lite, åt det i efterhand ;) Kaos - var det någon som nämnde det ordet? Hur överlever och GÖR familjer i Familjen Annorlunda egentligen? Herregud!



Kram!

2012-02-07 @ 06:46:42
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smycken och min vardag

Fy vilken morgon. Nu kan det ju inte bli värre iallafall.... Hoppas.... Kram

2012-02-07 @ 08:57:44
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Jannie

ha ha ha Underbart inlägg!

Tack för dagens asgarv!KRAM på er

2012-02-07 @ 13:02:46
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Låter som en alldeles underbar start på morgonen, mysigt att vara småbarnsförälder ;) Ne skämt å sido, men vissa dagar skiter sig bara ALLT, och det är ju såå typiskt! Nu var det ju ett par dagar du skrev detta (jag ligger efter som f-n) men hoppas dagen blev bättre sen ;) Kram!

2012-02-11 @ 06:42:37
URL: http://jsantinelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0