Sjuk, men mysig helg!

 Godmorgon!

Precis när jag skrivit klart detta inlägget så slutade explorer att fungera, och jag var tvungen att stänga utan att det blivit sparat. Oh vad roligt, så nu ska jag försöka komma ihåg vad det var jag skrivit :)

Här hemma är vi trötta, och förkylda. IGEN! Vet att det är hos fler än oss detta bara går runt runt.
Junie har haft 40°c feber i helgen och Idag har även jag ont i halsen. Även William som är vid farmor jag farfar just nu är krasslig. Jag undrar just när vi kan fortsätta inskolningen.
Dessutom var jag tydligen så trött i morse att jag laddade kaffebryggaren med vällingpulver istället för kaffe. Det var ju faktiskt rena turen att jag hann observera detta innan jag startade den, Haha! Det märks på både Tobbe och mig att vi är uppe och springer till Junie hela nätterna. Skönt att vi försöker dra halva lasset var.

Trots detta har vi hunnit med en hel del i helgen.
Vi har hunnit väldigt långt på vårat "byggprojekt". Tobbe har hunnit måla klart väggarna i killarnas rum som jag påbörjade förra veckan. Jag har hunnit sy en ganska stor beställing. Vi har varit i stan och myst runt och tagit en långpromenad till knalleland och tillbaka. Och vi har varit på Ikea. En härlig helg med andra ord.
 
Just nu råder Sara tid och dagens andra stora glas med kaffe är slut. Junie sover sött efter en tuff natt och kommer förhoppningsvis vara glad när hon vaknar igen.
Hoppas ni har det fint!
 
 
Härliga vinterdag


Liten flicka med massa feber trots alvedon


Storatorget i Borås pryds denna vinter av...Björnar.. Massor av björnar. En björn för varje land. Här är tex. USA, och Sverige, och några till.


I lördags var det även tid för den årliga Is-skulptureringen




Kommentarer
Postat av: michaela- med syskon i magen ♥

vilken härlig och effektiv helg ni verkar ha haft, trots sjuka! var och tittade på björnarna förra helgen och först var jag lite skeptisk men sen kom jag på att jag gillar dom jättemycket haha! kul idé och roligt att se vad som valts ut att representera dom olika länderna :)

kram på dig!

Svar: Haha, då tycker du och tänker precis som mig. Var med jätte skeptisk först, men nu gillar jag dem :)Kramar!
glamina.blogg.se

2012-12-10 @ 11:52:29
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Malin

vilka härliga bilder! trist att ni också är sjuka hela tiden, visst är det dryg!!
kan tipsa dig om iprén till junie, det om något tar ner febern! alvedon är skit när det kommer till hög feber....
kram!

Svar: Ja, jag ska köpa hem det. Det tipsade de om på barnakuten med när William hade fått sin senaste feberkramp. Det är så tröttsamt. En vecka fick jag vara frisk och nu är jag utslagen igen.Kram!
glamina.blogg.se

2012-12-10 @ 12:38:43
URL: http://barnnummertre.blogspot.com
Postat av: maria

Vilken fin mössa hon har!

Svar: Tack! Ja den är så söt! Virkade den i höstas :)
glamina.blogg.se

2012-12-10 @ 12:56:55
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se
Postat av: Carolina

Vällingpulver i kaffebryggaren... Då är man trött..!

Såg att ni också stavar Junie sov vi.. Vår lilla tjej heter det i mellannamn. Har inte sett någon som stavar det så tidigare.

Svar: Haha, ja visst är man :)Jag tycker att namnet blev mycket snyggare när man stavade med ie på slutet. Det blev så avkapat annars. Älskar namnet och har haft det på lager i flera år. Var bara en flicka som saknades :)
glamina.blogg.se

2012-12-11 @ 22:07:31
URL: http://Carolinas.webblogg.se
Postat av: Mona

Har du blekt håret?

Svar: Haha, nä inte vad jag vet ;)
glamina.blogg.se

2012-12-17 @ 19:24:25
Postat av: Mona

Ser ut som så på översta bilden

Svar: Det är nog bara för att solen ligger på :)
glamina.blogg.se

2012-12-18 @ 15:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0