Ett gott skratt till godnattsagan

Jag vart så full i skratt idag när jag läste godnattsaga för killarna nu i kväll.
Vi håller på att läser en sagobok som är från när vi syskon var små. Den innehåller massa sagor, sådana som man inte brukar höra. Ex om flodhästen som var rädd för att bli vaccinerad, och den ledsna tigern.
Kan säga att jag inte kommer ihåg sagorna sen jag var liten. Bilderna påminner mig om vilka sagor jag gillade.

Bara för att Ni ska veta så heter jag Ekstrand i efternamn. Jag har 2 syskon. Lillebror Jonas och lillasyster Linn.
Men åter till sagornas värd...

Ikväll läste vi om Köksbordet som rymde.. Ni må tro att jag blev paff när jag läste första meningen.
"I familjen Ekstrands kök...." Jag bara skrattade. Sa till Oscar att det måste nog vara mormor och morfars köksbord.
Sagan fortsatte tills jag än en gång vart paff. För familjen Ekstrands son Jonas tog tag i bordsbenet och gick sina första steg där under. Haha. Ja min lillebror heter Jonas.

Undra hur det har kunnat bli så egentligen. Kan tala om att det inte är någon sagobok som är skriven just för oss syskon. (fanns det ens för 20 år sedan?)


Lilla Jonas tillsammans med sin fru Ann-Sofie. ♥



Kommentarer
Postat av: Maria

Vad härligt tokigt det kan bli ibland! :) kram

2011-09-10 @ 22:57:16
URL: http://msomimaria.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0