Erkänner mig nervös

Godmorgon vänner!

Nu måste jag erkänna mig själv som lite smått nervös!
Eller kanske inte just i skrivande stund. Men igår kväll så blev jag faktiskt det, (även om jag inte vill erkänna det)

T och jag hade lagt oss igår kväll och låg och slökollade lite på tv i sängen.
Sessan i magen bökade på som hon brukar göra vid den tiden. Det blev lite lugnare och efter en stund... AJ!
Värsta onda värken! Den gjorde faktiskt ont och höll i sig en stund. Fick använda andningen lite.
Den gick över och jag tänkte inte så mycket mer på det.
Men efter en liten stund kom en till, och en till, och en till. Alla lika onda. Nej lilla vän du får inte komma nu! Jag är inte färdig än. Jag måste sy mössor och jag måste packa BB väskan!

Tvn stängdes av och värkarna fortsatte i samma tempo. Försökte somna i hopp om att de skulle gå över. Men icke.
Klockan var strax efter 00 och hade nu haft detta i över 1 timma. Jag var trött och ville sova. Men det gick ju förstås inte.
Det var bara att gå upp och trycka i mig en pandodil. La mig igen och vred och vände på mig. Äntligen somnade jag, så jag antar att värkarna slutade efter ett tag. Tack och lov!
Du får gärna komma lilla gumman, men jag måste göra färdigt allt först.

I morse när T väckte mig var allt som vanligt igen och jag gick upp och gjorde frukost och klädde på barnen.
Nu är de och leker av sig på förskolan.

Nu ska jag göra klart mössorna som väntar. Och sen måste jag bannemej  packa väskan!

T och barnen åker till Växjö imorgon och kommer hem på söndag. Jag hade bestämt mig för att stanna hemma och ha lite egen semester. Men nu vete fasen. Tänk om det skulle dra igång när T är nästan 20 mil från mig.
Jag kanske ska följa med ändå? Jag föder hellre i Växjö med T, än hemma i Borås ensam. Man vet aldrig när det händer och man vet aldrig hur fort det går med 3e barnet.
Oscar är född i vecka 38+, så det är inte omöjligt att denna lilla sak oxå kommer för tidigt. (vecka 36+0 idag (37) )

(I skrivande stund har jag faktiskt en grym mensvärk bak i ryggen!)

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh vad spännande! Nu låter det allt som att det börjar närma sig!! :) kram

2011-09-16 @ 09:17:26
URL: http://Msomimaria.blogspot.com
Postat av: Melanie

spännande! förstår att du är nervös dock, med tanke på att han ska iväg. dom kanske ska stanna hemma ist? Är det inte jobbigt för dig att åka så långt?

Kram!

2011-09-16 @ 09:17:32
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: stina

åhhhh va spännande! hihi blir nästan lite avis, är ju så underbart å föda barn, eller öhm ja när den kommit ut iaf hihi ;P. men det är ju så spännande, å så kul med en liten tös!

hm ja kanske bäst du följer med ändå ;P, kan ju bli när som helst!

kram!

2011-09-16 @ 09:44:23
URL: http://mammastinsen.blogg.se/
Postat av: krillan

Så spännande! Tänk om det är på g nu! Min yngsta kom i vecka 36 :) Lycka till :)

2011-09-16 @ 10:01:10
URL: http://krillanitis.blogg.se/
Postat av: ★ Katta- Mamma till Bell, Melvin & Nova ★

sv: min stora tjej har alltid varit lite små knubbig, föddes som en liten boll :) men hon börjar dra ut sig nu. På 4 års kontrollen var hon 104 cm :)

2011-09-16 @ 10:05:34
URL: http://kattaaa.blogg.se/
Postat av: Malin

ojoj nej låt honom inte åka iväg, inte utan dig!;)

du får nog bebis innan helgen är slut, verkar det som!:)))håller tummarna för det iaf!:)) min förlossn med Elvin (2an) började med just mensvärk dagen innan vattnet gick - trodde dock att jag var förstoppad och försökte gå o göra nr 2 hela dagen o kvällen.. haha! vaddå förnekelse!:P



håller tummarna! du får packa o sy idag vettja!;)

kraam

2011-09-16 @ 12:14:11
URL: http://malin83s.blogspot.com
Postat av: frida

Jaa verkligen! Ne jag tycker de va fruktansvärt dålig stil!!



Aha okej :) Har länge funderat på att testa.. har bara haft såna me utan styrka innan.. men e ju smidigt när man kan få se sin styrka på dom oxå:)

Är de stor skillnad i pris på färg å utan färg?



Oj va spännande.. kanske lilltjejen vill ut lite tidigare:)

Men förstår att du blir extra nervös att de börjar hända något just den helgen dom ska åka iväg.



Kramar!

2011-09-16 @ 13:34:49
URL: http://fritte.blogg.se/
Postat av: michaela med bebis

men ÅÅÅH! så himla spännande!! tänk om lilltjejen känner sig färdigbakad redan nu! en ensam helg låter som himmelriket i mina öron haha..men jag förstår verkligen att du känner dig tveksam nu..

kramar till dig!

2011-09-16 @ 15:36:38
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Fröken M

Åh, jag förstår din oro vännen, men allt kommer gå bra och er prinsessa väntar förhoppningsvis nån vecka till ;)

Här ska vi har barnledigt ikväll och tänkte gå ut och käka !

Ha en riktigt mysig kväll :) kramar

2011-09-16 @ 16:07:45
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Jennica - 18 år och gravid

sv: ja, det gör ju det, hihi :)



men usch, så tråkigt. man kan ju fråga sig varför folk väljer jobb som de egentligen tycker är tråkiga. det händer ju inte jätteofta att man är gravid och man vill ju ha besöken hos BM som ett bra minne och inte som något dåligt... tur att det inte var din ordinarie! jag var inne hos min barnmorska igår i 9 minuter... det säger ganska mycket..

2011-09-16 @ 16:21:07
URL: http://jennica.spotlife.se
Postat av: Helena

Ååå, vad spännande! :) Men jag förstår att du blir nervös. Särskilt om de andra ska åka bort! Massa kramar

2011-09-16 @ 17:45:29
Postat av: Josefine - Mamma till Alva

åh vad spännande, nu blev jag också nervös ! men det är ju inget att vara nervös för, hihi :) hoppas att hon vill komma ut snart !

2011-09-16 @ 18:08:29
URL: http://emmajosefine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0