Jag är tillbaka!

Hej vänner!

Ja det är som rubriken talar om.. Jag är tillbaka! Det har varit riktigt skönt med en näst intill datorfri vecka, men nu känner jag mig redo då vardagen är tillbaka.

Idag har T börjat jobba igen. Det har varit otroligt mysigt att ha honom hemma hela veckan. Man blir väldigt bortskämd! Barnen är på dagis idag med.
T ställde upp och lämnade dem och ska även hämta hem dem vid kl 14.
På onsdag siktar jag på att klara av lämning och hämtning själv. Jag tror det ska gå bra, gäller bara att planera lite mer och gå upp lite tidigare.

Idag är mini 9 dagar gammal. Vi har nu på förmiddagen varit på BVC och kollat att hon växer. (bvc hade ingen tid att komma till oss nämligen)
Hon har växt hela 3 cm sedan hon föddes och är nu 51 cm, och även passerat sin födelsevikt med +80g och väger nu 3570g.

Vi tog en riktig långpromenad upp till Bvc, och även om det var himla skönt så har jag fortfarande väldigt ont av min foglossning. Annars mår jag så oförskämt bra! Det är svårt att minnas hur sjukt bra man mådde som icke gravid. Men det är så skönt att ha alla krafter tillbaka och få vara sig själv igen.

Jag är just nu i full färd att skriva ihop en förlossningsberättelse. Vilket jag misstänker kommer ta sin lilla tid eftersom lillan sussar på min ena arm, samt snart vaknar för lite käk. Men om sisådär 2 timmar borde den vara klar, eller så är jag en väldig tidsoptimist.


Våran lilla Junie. 6 dagar gammal

Kommentarer
Postat av: Fia - mamma till Lucas

Gud så söt hon är! Skönt att du mår bra och är pigg igen :)

2011-10-24 @ 12:53:39
URL: http://aije.blogg.se/
Postat av: Emma Viklund

Men sötnosan då!! :´D



Sv: Ja, vad rolig dom är med alla deras kommentarer, jag och Joel kan stå och skratta så tårarna sprutar ibland hahaha! Det värsta är när man försöker vara allvarlig för att man ska säga "Nej" till nånting, oxå gör Viggo nånting roligt eller nåt och jag och Joel försöker dölja våra skratt med att vända ryggen till hahaha :D Tokiga barn!

2011-10-24 @ 14:12:44
URL: http://emmashjartan.se
Postat av: Melanie

va go hon är, så sööööt!

vad skönt att du mår så gott, härligt att läsa!

2011-10-25 @ 07:28:22
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0