Dags för Ultraljud!

Godmorgon vänner! (eller förmiddag nu)

Detta har inte varit en rolig helg.
Hela helgen har bestått av bajs och spy från Ogges sida, och huvudvärk och lågt blodtryck från min egen.
Om det inte hade varit nog har jag varit allmänt nere och deppig pga frågan ang ultraljudet idag.

Allt har nu slutat väl.
Supersnälla svärfar sätter sig och kör från Växjö (nästan 20 mil enkel resa), upp hit, enbart för att passa barnen i eftermiddag, så T kan följa med på ultraljudet.

Det är en stor sten som lättat från mitt hjärta. Hade verkligen ångest över att behöva gå dit själv.
Dels ville jag uppleva glädjen med min livskamrat. Men även OM det skulle visa sig att barnet har någon skada, att behöva ta detta beskedet själv, hade helt fått min värld att rasa.

Nu ser jag verkligen fram mot att klockan ska börja närma sig 15. Klockan 15.15 ska vi få se vårt lilla mirakel!
Väldigt spännande och nervösa känslor som rör sig inom mig.
Jag har varit igång hela morgonen.

Har nu äntligen börjat känna sparkar från den lill* i magen. Även T har känt på dem. Underbart!
De kom första gången i onsdags (exakt i vecka 20,( 19+0))
Innan dess har det varit helt tyst!
Killarna har jag känt tidigare. Ogge i vecka 17, och Wille i vecka 18, och jag inte missminner mig.

M
amma hade ett par teorier på det. Antingen är det en lugn tjej, ELLER så är det 2.
Hon menar på att om det är 2 är de mindre och då känns det inte lika tidigt =)
Tack för att du gör mig ännu mer nervös mamma!

Oscar är som sagt fortfarande dålig. Springer på toaletten hela tiden. Stackars gossebarn!
Hoppas verkligen att detta är över snart och att T och jag slipper. Orkar inte mera nu.

Blev ett långt inlägg. Hoppas att ni orkar läsa.
Kika gärna in senare. Kommer uppdatera ang Ultraljudet.

Hoppas ni får en fin dag!

Bjuder på en gräslig dagens. Orkade inte anstränga mig mer än såhär ;-)

Tröja - P.o.P
Shorts - Gina Tricot


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0