Sovrum



Ni som följt min blogg ett tag vet att vi bytte sovrum för inte så länge sedan.
Vi var helt enkelt tvungna, eftersom sovrummet vi hade var för trångt och rymde inte en spjälsäng.
Rummet som vi flyttade in till är mycket större, och vi har kunnat köpa både en stor garderob och en byrå.
Då blev jag även sugen på att byta sängstomme, eftersom jag var så trött på den vi haft några år. Allt är nu i samma serie.
Blev att inhandla jättefina hissgardiner när vi var på Ullared och lampskärmarna är köpta på Eko.

Barnen hade ritat på en av väggarna inne i rummet, dörrposten var fortfarande inte färdig sedan vi byggde väggen och inga golvlister.

Har länge planerat hur jag vill ha det se ut där inne. Och jag har absolut inte gett mig i den frågan.
För några dagar sedan började T måla 3 av väggarna. Han har fixat i ordning dörrposten och satt upp en skjut dörr.
I måndags var vi och kollade tapeter till den sista väggen som jag ville ha som fondvägg. Hittade en perfekt tapet!
Vi hämtade dem i onsdags, och nu på kvällskvisten har jag tapetserat, med lite hjälp av T som fick äran att smeta upp tapetklistrat på väggarna, och assistera med att springa och skölja ur trasan.

Rummet är nu så himla fint! Man kan knappt tro att det är samma rum!

Än så länge får ni inte se mer än ett par tjuvtitts bilder. Vill så gärna visa upp hela rummet. Men det skulle kännas mycket roligare att göra det när allt småpyssel är klart! Så så får det bli.

Hoppas ni har haft en fin kväll ♥


Kommentarer
Postat av: Anna-mamma till Vincent

Jaha vad tråkigt att dem inte har någon sådan grupp! Den ena mamman jag träffar har jag träffat genom bvc. Kanske kan du finna andra genom familjeliv?:) Har

mailat tillbaka nu!:) Kram

2011-07-21 @ 22:57:00
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Dessi - Home and desire

Så mysigt det ser ut!



Och tusen tack för din fina kommentar hos mig!



Missa inte att tävla om en bitring hos mig till kommande bebisen :)

2011-07-21 @ 23:01:14
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Sandra

Ser verkligen jättefint ut. Spännande att få se hela rummet.

Du har bra smak/stil :) Tycker också om ljust.



Kram

2011-07-22 @ 09:53:09
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: britta bloggar

Fint!

2011-07-22 @ 10:15:11
URL: http://brittabloggar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0