Trött kille....och mamma

Ibland blir man bara såå trött!
Efter att mamma har ägnat dagen åt att städa hela hemmet så blir man mera trött än mamman själv.

Men fy vad jobbigt det var att städa. Jag undviker det verkligen eftersom jag har så lätt att svimma, plus att jag får sju tusen sammandragningar. Men nu var jag bara tvungen att ta tag i det. Det låg klädhögar överallt, sand i hallen efter barnens skor osv. Efter att T kom hem trött efter jobbet igår och suckade att han är så trött på att det ser ut som det gör här hemma så tyckte jag så synd om honom att jag bara tvingade mig själv att ta tag i det idag.

Han gör så mycket här hemma nu när inte jag mår bra. Han jobbar hela dagen. Han lagar mat eftersom jag inte har krafter nog att stå vid spisen utan att svimma. Han går här hemma och plockar saker, dammsuger och plockar disk. Du är verkligen helt underbar, och jag önskar att jag kunde orka hjälpa till mer än vad jag gör just nu.
Kommer verkligen att gottgöra dig när jag är mitt vanliga jag igen.

Nu är det som sagt rent och snyggt här hemma igen.


Kommentarer
Postat av: michaela med bebis

åh. sötnosen då!

2011-08-24 @ 15:11:58
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Mamma till William och prinsessan i magen

Skoj att din prinsar med trivs så passa på förskolan..

Snart kommer våra små prinsessor..kram kram

2011-08-24 @ 16:09:47
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Louise

Ja jag hade lite extra energi :) Ahh va härligt sitta å sy massa klänningar nu då :) ler



Ja vi täntke att vi skulle ta reda på vad det är för kön.. Så kul att för shoppa lite och förbereda... Usch jag hoppas verkligen att jag slipper sammandragningar. Än så länge har jag inte kännt av något, Mer än att jag har lite smått ont i svanken.



Men det kan vara för att jag stod så mycket i köket igår..



( vilken go mage du har på bilden)



Kramisar

2011-08-24 @ 16:49:24
URL: http://www.krollsan.bloggplatsen.se
Postat av: Malin

ett tips, om du ändå vill laga mat är att faktiskt ta en stol lr en pall och sitta på vid spisen..

så gjorde jag när jag va höggravid med båda två.. att jag sen hade karpaltunnelsyndrom som gjorde att när jag använt händerna under matlagning så tappade jag helt känseln i dem.. men det behöver vi ju inte tala högt om HEHE :))

hoppas dessa sista veckor går SNABBT för dig nu! det är bra skitpissigt i slutet!

kraam

2011-08-24 @ 17:29:40
URL: http://malin83s.blogspot.com
Postat av: Carolina-mamma till småprinsarna

Hej hjärtat! Men samma här :) Jag är värdelös just nu, läser inte många bloggar alls och bloggar väldigt dåligt själv.. Är väl sommarhetsen som gör inverkan, nu har Samuel börjat på dagis igen också och vi har varit en vecka i Norge! :) Men jag tror att när hösten kryper inpå så blir det mer tid framför datorn vilket innebär bättre bloggande! Men ibland blir jag så trött på det och funderar på att lägga ner också ;) Men sen inser jag att det kan var skönt att skriva av sig!! Ser att du la ut en bild på v.33 också :) Du passar så bra att vara gravid alltså, verkligen :) DU borde kanske vara det jämt ;) :D Hihi!! Kram på dig

2011-08-24 @ 18:39:12
URL: http://carolinamedfamilj.blogg.se/
Postat av: Josefine

Åh myyys!



Sv: Sängkläderna kommer från Ikea. :) Det du ser i botten är dock täcket, eftersom hon inte behöver det ännu eftersom det blir för varmt så har vi använt det till att bona om det lite i sängen istället. Men ja det är Ikea. :)

2011-08-24 @ 18:54:00
URL: http://daggdroppe.se
Postat av: Fia - mamma till Lucas

Härlig bild! :) Vad jobbigt att inte orka det man vill göra..



Sv: Ja det är skönt att han trivs så bra på sitt dagis! Det är jobbigt att se dom ledsna och sen lämna dom, men nu är han glad igen när han ska dit! :)



Jag gick aldrig klart gymnasiet innan jag fick Lucas, så jag pluggar lite olika kurser för att bli klar. Nu i höst ska jag läsa: Webbdesign, Svenska B, Företagsekonomi & Religion A.

2011-08-24 @ 20:07:48
URL: http://aije.blogg.se/
Postat av: Josefine

åh ja hoppas verkligen det, vore ju så skönt om hon kunde ta flaskan igen :)



vad jobbigt att du inte kan göra så mycket där hemma, men det är ju inte så konstigt när du är höggravid och allt ! :)

2011-08-24 @ 21:55:16
URL: http://emmajosefine.com
Postat av: Anna-mamma till Vincent

Mikael gjorde allt ganska länge under graviditeten och jag känner igen mig. Men tänk du bär ett mirakel och det är väldigt bra gjort. Kram

2011-08-24 @ 23:33:41
Postat av: Sandra

Förstår dig, vad bra gjort och snällt :) De e tur man kan ställa upp på varandra och hjälpas åt.

Snart kommer lilla hjärtat iaf :)



Kram

2011-08-25 @ 14:58:54
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0