Sista stora inköpet!

Nu är det sista stora viktiga inköpet gjort. Babyskyddet!
Vi valde en Brio Primo med bas. Smidigt. Ett plus att det även är isofix.
Till Oscar hade vi en BeSafe. Mardrömmstolen. Sen var stor och klumpig och tung! Så den var utesluten när vi fick William. Till honom hade vi ist en Akta Grako. Den var vi nöjda med. Smidigt med bas att bara klicka i. Vi var inne på en likadan stol denna gången, men efter lite bärande, klämmande och kännande beslutade vi oss ist för en Brio. Vikten på de två stolarna var nog densamma. Det som avgjorde var att Briostolen inte verkar vara riktigt lika bred på sidorna där handtaget regleras.
Eftersom jag är så svag och en stol med ett barn i blir så tungt så slog jag hela tiden i stolen i sidan av min knä när jag bar. Eftersom denna inte är lika bred så hoppas jag att det kan lindra den saken en aning. Det var inte alltid så kul att vara totalt blåslagen om benen.

Nu är det faktiskt fritt fram att komma för lillan (även om vi alla vill att hon ska fortsätta bakas några veckor till)


Kommentarer
Postat av: Melanie

Vad skönt att allting är avklarat nu! Vilket fint babyskydd, rosa och allt ;) Vi hade också från Brio till vår tjej, men vi hyrde det från sjukhuset för 400 kr under 9 månader.



Hoppas du mår ok idag, kram!

2011-08-20 @ 11:04:32
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Linda

Vi har en sådan bilstol och den är kanon! Har också testat olika och vi är supernöjda med den. Bebisen sitter så bra i den utan att huvudet faller och den känns rymlig och smidig.

2011-08-20 @ 15:09:09
Postat av: Monica nybliven 3barnsmamma =)

Tittar in o säger hej!

Vi har oxå den stolen, har haft den till alla 3 och den är toppen!! =)

2011-08-22 @ 09:52:12
URL: http://ljusenimittliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0