Glasögonorm!

Igår kväll gjorde jag någonting jag skulle ha gjort så länge.
Ja, jag har glasögon (för er som inte visste) Jag visar mig ju sällan i dem, ännu mindre på bild. Använder i princip bara linser. Dels är det smidigt med linser, och så tycker jag glasögonen jag har är jäkligt fula och jag trivs inte alls med dem.
Det går ju dock inte alltid att ha linser. Så behovet av glasögon finns ju verkligen. 
Speciellt nu när förlossningen osv väntar!

Igår kväll, som sagt, så beställde jag hem 6 st provbågar från Favoptic.se
Det skulle tydligen vara jättesmidigt, och man verkar inte ens betala portot?!

Det dyraste paret jag valde kostade strax över 800 kronor inklusive allt. Glas, bågar, porto, antireflex osv.
Det är billigt enligt mitt tycke.
Hoppas nu verkligen att något av paren kan passa mig. Har velat ha lite större, mer markerade glasögon länge.

För er som är nyfikna så var detta bågarna jag valde hem.
(Bilderna är klickbara)


Bilderna kommer från favoptic.se

Kommentarer
Postat av: nettan

Snyggast tyckte jag att du var i glasögonen nr 2, sen var du cool i glasögon nr 4. Men allihop är fina!



enkla nettan

2011-08-16 @ 11:37:13
Postat av: nettan

Nja, du tittade jag en gång till på dem och jag undrar sjutton om inte glasögonen nr 4 är bättre och tuffare. Ska bli spännande att se vad du kommer att välja till slut. Ta väl hand om dig.



enkla nettan

2011-08-16 @ 11:43:47
Postat av: Josefine

jaa eller hur, för varje dag så känns det som att hon blir mindre och mindre bebis, lilla tjejen :) hihi. Även om man är glad för varje steg så är det samtidigt lite sorgligt ;)



åh har du glasögon ? det visste jag inte som sagt :) tycker det är skitsnyggt med glasögon !

2011-08-16 @ 11:44:10
URL: http://emmajosefine.com
Postat av: Anna-mamma till Vincent

Hoppas du gillar någon av dessa! Kram

2011-08-16 @ 15:37:43
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Lina

Har också linser nästan jämt då jag trivs mycket bättre i dem än i glasögon. Brukar dock ta av mig linserna framåt kvällen och ta på glasögonen och det är verkligen uppskattat av mina ögon. De gillar inte att ha linser lika mycket som jag.... Så ett par glasögon man trivs i är verkligen bra att ha. Hoppas du hittar några du gillar!

2011-08-16 @ 21:22:40
URL: http://plusen.wordpress.com
Postat av: stina

Jätte fina bågar. kul med markerade. Kram

2011-08-16 @ 22:19:39
URL: http://www.buddhas5.wordpress.com
Postat av: Patrycja

tack så hemskt mycket för tipset.

Som 3 barnsmamma har man inte alltid tid till att titta på TUSEN TACK!!!

nu har jag oxå beställt hem några på lån :)

2011-08-20 @ 00:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0