Att ta tag i dåliga vanor

Något ni inte visste om mig just för tillfället.
Jag har tagit tag i min sockerberoende hjärna och mitt hjärta som höll på att hoppa ur kroppen så fort jag gick en runda. Jag hade tappat kontrollen över mitt beroende och åt godis varje dag.

I 2 veckor har jag inte ätit godis/läsk/saft/chips, osv.
Jag äter var 3e timma (har jag nog inte gjort sen mamma tog hand om mig) Och jag rör på mig! Jag går/springer minst ½ mil om dagen, minst 1 timma. Jag mår så bra!

Men jag är ju så dum! Innan jag började skulle jag både ha vägt och mätt mig. Men det gjorde jag inte. Märker själv att det gett resultat. Så det är synd att jag inte vet var jag låg när jag började.
Mätte och vägde iaf igår, så får se om det ger något resultat på en vecka.

Nu börjar jag kunna ha mina gamla tröjor igen som jag undvikigt pga att magen bullat ut och sett allmänt fet ut =)
Kalla mig fågäng om du vill =) Det finns många som är fina i lite mullighet. Men inte jag.
Men jag vill inte vara tjock. Det är min största skräck att bli det.
Har fortfarande massor av hull och tänker inte bli ett benrangel. Tänker bara bli snygg och smidig och få bra kondition för första gången i mitt liv =)

T frågade mig igår, "hur länge ska du hålla på sähär då?"
Vilken fråga =) "hålla på", detta är ju meningen att det ska bli min nya livsstil. Lite pepping tack =) Hejja hejja!

Bebisar ska ha hull så det skämms jag inte för.
Men jag var allt en tjockis när jag var liten =) Och så ska det inte fortsätta i äldre dar






Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad duktig du är!! Wow, himla strongt!!! Hejja dig!!! :D

Imponerande!!



Kram

2010-03-26 @ 11:33:30
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sara

Duktig! =)

2010-03-28 @ 11:51:04
URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0