Grannjävel!

Nu är grannjäveln i farten igen =(
Nu ska jag ta tag och reda ut det har problemet med hyresvärden en gång för alla i morgon när de har öppet.
Igår kom det 3e brevet från honom..


" Jag vet inte om det är brist på respekt, eller helt enkelt brist på mogenhet. Vi har diskuterat det här problemet innan, om att hålla nere ljudnivån när vissa andra jobbar natt, och försöker få lite förmiddagssömn.
Du ringde till huvudkontoret om lapparna du fick, du kände dig kränkt, PATETISKT!!
Jämfört med vad jag har utstått hela 2009. Jag hade ett snack med kontoret, och dom föreslog ett möte om problemet. Jag föreslog att ni skulle få en chans att bättra på samarbetet, men det verkar inte funka.
Jag ska nu berätta hur lyhört det är i huset.
Jag kan höra när eran son rusat barfota inne på sitt rum ut i köket, och jag kan höra er duscha, även om  jag sitter och kollar på tv flera meter bort. Dessutom hör jag eran tvättmaskin tydligt ut i hallen.
Nu kanske ni för en uppfattning om hur lyhört det är. När eran son går loss med leksaker mot trägolv och element, så låter det som i samma rum.
NI BOR INTE I ERAT EGET HUS UTAN I EN LÄGENHET!! TÄNK!!!
Hälsningar Grannen.
Ps. spara gärna lappen och visa för Tea. Hon är informerad."


Detta är verkligen helt sjukt!
Vet inte vad mer jag ska säga. Att han håller på såhär tär verkligen på krafterna.
Han har inte varit in vid oss så han vet inte hur det är möbelerat osv. Om han visste det hade han kanske inte skrivit det med elementet och leksakerna. För till saken här den att framför elementet står en byrå, så där kan de inte slå.
På golvet har vi en stor tjock mjuk matta för att det inte ska skramla.

Han skriver att vi har diskuterat detta innan. NEJ! Han har skickat sina löjliga brev. Han kommer inte in personligen.
Jag tänker inte gå in till honom och diskutera detta! Det märks hur omoget han beter sig.

Direkt i morgon ska jag ringa Hyresbolaget igen så får dom lösa detta.
Jag ska se till att träffa dem personligen.
Jag ska ta med breven och visa för dem. Jag ska tala om hur han banker i väggen, jag ska oxå fotografera lägenheten så de ser hur vi har det!
Tror tillockmed att vi har hyresgästföreningen i ryggen.

Från hyresgästföreningens hemsida:

Störningar som måste accepteras
Bor man i ett flerfamiljshus eller nära andra människor är det ofrånkomligt att man hör ljud. Vissa störningar måste man tåla när man bor i flerfamiljshus. Att barn leker i lägenheten under dagtid är ett exempel på sådant man får stå ut med. Även om man själv jobbar på natten. Det är den allmänna uppfattningen om vilka störningar den som bor i ett flerfamiljshus ska behöva tåla som ska vara vägledande vid en bedömning


Här är brevet som han skrev före detta:

"OBS!!
Tyvärr, fick jag ingen respons från er angående bankandet och slamrandet med hårda leksaker men trägolvena som förstärker ljudnivån extremt mycket när det är lyhört. Som jag påpelade vid ett tidigare tillfälle, så har ni ett visst ansvar emot era grannar, när det gäller att styra upp starkt störande ljud tidiga morgnar. Inte bara jag, utan även övriga grannar som kanske vill njuta av en sovmorgon ibland. När man kommer hem och försöker gå in i någon slags sömn efter ett nattskift omkring 07,00, så brukar CIRKUSEN dra igång mittemot mitt sovrum. Man har inte samma djupsömn på förmiddagarna som på natten. Ni har flera alternativ, som att förflytta leken eller se till att det leks med lite mindre bankande och slamrande tidigt på morgonen. Hoppas på ett bättre sammarbete fram igenom, det handlar om sunt BONDFÖRNUFT!   Hälsningar grannen. "



Nej, vi bor inte i vårt egna hus, men för det måste man väll ha rätten att leva. Barn tassar inte på tå!
De leker, Har roligt.
Om man bor i ett flerfamiljshus får man acceptera störningar.
Om man inte gör det ska man inte bosätta sig såhär.

Om vi skulle börja klaga på honom då.....
Vi hör din tv.
Vi störs när du spelar musik.
Vi störs av när du skriker i trapphuset på fyllan.
Vi störs av när du jämt smällar i dörren.
Vi störs när du springer i trapphuset.


Kommentarer
Postat av: Jenny Kroll

Det låter ju mer som att det är han som inte fattat att han bor i ett hyreshus. Eftersom det är han som har en dygsrytm som skiljer sig från majoriteten så borde han kanske överväga att skaffa eget hus eller skaffa dagjobb.

2010-01-06 @ 11:05:44
URL: http://trollungarna.wordpress.com
Postat av: Emma k

Vilken jävla idiot. Alltså hoppas ni får hjälp med den där. han kan ju inte vara klok i huvudet.

Barn leker o har kul. och om han nu jobbar natt så kan ni väl kasta in ett par öronproppar i brevlådan åt han.. HAha..

Hoppas allt löser sej Kram

2010-01-06 @ 11:10:59
URL: http://truckerbabe.blogg.se/
Postat av: Carro

Men vilken störd människa ni bor granne med. Lider med er... Klart barn måste få leka, vad ska de annars göra? Sitta stilla och tysta fram till lunch?? Stå på er, ni har rätten på er sida.



2010-01-06 @ 11:27:53
URL: http://griffelfot.blogg.se/
Postat av: Helena

Det är ju verkligen helt sjukt!! Klart att man får duscha i sitt eget hus o självklart så får barnen springa barfota på golvet!! Han är ju helt galen! Då får han väl flytta till ett hus där det hörs mindre! Gå till hyresvärden imorgon o gå inte därifrån förrens hon har ringt till honom! Så där kan det ju inte få fortsätta! Ta med Tobbe oxå. Man måste ju få leva fast man bor i lägenhet. O ni har inget att känna er dumma över, det är ni som har rätt! En massa kramar!

2010-01-06 @ 11:44:16
URL: http://busellasmamma.blogg.se/
Postat av: becca

Helt sjukt! Men det finns väl sådana sjuka människor som inte har något att klaga på som bara måste klaga på det minsta lilla! Det kan man kalla patetiskt!

2010-01-06 @ 13:44:59
URL: http://becczan.blogg.se/
Postat av: Sandra

MEn detta är ju helt sjukt!! Han är ju inte klok den där människan. Typiskt att ni skulle hamna bredvid en sån. Som bara måste bråka, som de verkar..



Nu måste de bli ett stopp på detta och jag hoppas hyresvär, hyresföreningen står er i ryggen. Sjukt vore annat..



Så ni få börja leva utan att den där dåren klankar ner på er..

kram

2010-01-06 @ 20:21:29
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: stefan

Trevlig blogg du har:)

2010-01-07 @ 04:09:19
URL: http://funnyfarm.se
Postat av: ToniLoves (a lot) - Virrig 2barnfarsa

Men vilken idiot... Jag kan bara sga att ni har lagen på er sida och passar det inte honom/henne så är det dags för personen att flytta :D

2010-01-07 @ 06:28:30
URL: http://toniloves.milliez.nu
Postat av: Sandra

ja de e jätteroligt att dom anordnar de, mysigt för alla barnen att komma iväg på det :) även oss föräldrar :)



Hehe de e lugnt. Tänkte jag skulle passa på att kommentera medans ja hade ork ;)



Fy fan va jobbigt me grannen. tänkte på en sak han skrivit;"och jag kan höra er duscha, även om jag sitter och kollar på tv flera meter bort".. jaha, då e han ju vaken!! om han sitter o tittar på tv. va fan ni måste ju få duscha. inte e de meningen att ni ska duscha mitt i natten heller, när han jobbar..



Tycker de e han som har problem med mogenhet och respekt! som håller på att skickar små brev med hatiskt innehåll. Fjantigt!



Har du pratat med dom idag?



KRam



2010-01-07 @ 11:28:43
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Tessan

Låter som en idiot till granne det. Det denna gubben gjorde mot min väns dotter tycker jag är hemskt, förstår liksom inte hur man kan ge sig på barn på det sättet.

2010-02-12 @ 11:27:49
URL: http://varframtid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0