Hektisk pissmorgon

Idag tycker jag synd om mig själv.
Ligger i sängen o spelar död =)

Kände igår att jag fått något i kroppen och i morse mådde jag inte alls bra. Halsont, feber och öm i hela kroppen.

Smackade i mig alvedon, fixade ungarna och for med dem till dagis.

Svetten sprutade eftersom febern höll på att gå ur kroppen.
Kom fram till dagis, parkerade i en snödriva. Ut med en unge. Över till andra sidan bilen, klättra i 1 meter hög snödriva, få ut den andra ungen. Pulsa genom ½ meter snö in till dagis, med 2 skrikande ungar, 1 på armen och den andra släpandes och ramlandes i andra armen.
Väl inne med båda var både och och Oscar blöta. William brydde sig inte mycket efterson han hade fått åka på min arm in.
Av med alla kläder. In i torkskåpet med skiten!
Sen var en av de två lämnad.
Genom hela dagis till den andra avdelingen. (brukar gå ut och runt, men nu var det på tok för mycket snö!)
Kom inramlandes på småbarnsavdelningen rakt i frukosten. Krängde av Lillen alla kläder o sen var det bara att ut i snöskiten igen. Genom den 1 meter höga drivan igen och sätta sig i bilen och försöka komma loss.
Visst gick det. Givetvis vart det röljus i korsningen och därifrån spann hjulen på bilen hela vägen hem. Sjukt halt!
Hade tur som slapp stanna nått mera för då hade jag nog inte kommit loss.

Sen ett tag tillbaka ligger jag nerbäddad i sängen och har gjort det bra för mig. Ätit frukost, druckit varmt Te, lagt allt nödvändigt som telefon osv på sängbordet så jag ska slippa springa. Och jag planerar inte att flytta mig härifrån förrän det är dags att hämta hem barnen =)

Hoppas för mig själv att de forslat bort lite snö tills det är dags. Men jag har inga större förhoppningar!


Kommentarer
Postat av: Lindah

Hoppas du kanm vila ordentligt idag så du kryar på sig. Känner själv för att dra täcket över huvudet och bara sova men det får vänta till ikväll

2010-02-22 @ 10:16:29
URL: http://www.grodfamiljen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0