HundTräning!

Nu är Ace och jag hemma igen.
Kursen har gått fint. Vi började med att köra ögonkontakt övningar. Gick bra.
Sen fick alla ställa sig i en stor ring, sedan skulle vi en i taget springa slalom mellan dem med hunden, utan koppel, vi skulle få med oss hunden genom att locka, köra ögonkontakt och vara roligare än de hundarna och hunsförarna som stod. Det gick bra. Han fastnade bara vid en hund.
Efter detta blev det lite fika och info.
Sist men inte minst ställdes det ut små skålar på planen men korv och köttbullar. Vi skulle gå förbi, och hunden fick absolut inte ta skålens innehåll. Efter ett pat ggr fattade Ace galoppen och var jätteduktig!

Det jag personligen känner att han behöver träna på är att inte vara så "på" hela tiden. Han slappnar aldrig av, han ska bara fram till alla hundar han ser.
Varje onsdag har klubben fri träning där alla är välkomna, små som gamla. Det är ju en jättebra övning på den sociala fronten, så jag funderar på om jag ska åka dit och träna lite med honom på onsdagar oxå.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack snälla. Vad du är gullig. Precis vad jag behövde.. Lite peppning :)



Jadu.. Ja hade hoppats att de värsta va över men nja. Halsen e bättre och snuvan litegrann kanske. Men är så orkeslös så fy.. :/ Tung i huvve.. Kul. När man har en massa plugg som måste göras.



Kul att hundträningen går så bra :)

Kram

2009-09-02 @ 20:50:00
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0