Metrobloggen - 090910

Barnvagnsförbud!?


Läste just en artikel om att ett café i malmö har satt barnvagnsförbud på sitt café.
Många småbarnsföräldrar har reagerat starkt på detta och tycker att det är diskrimenerande

Café ägaren säger att småbarnsföräldrar kan vistas någon annanstans, och att man knappast går på fik för barnets skull. Han tycker att alla som har barn under 4 år kan vistas i natuten ist.
Han säger oxå att det egentligen inte finns några cafeer som vill ha barnvagnar. De vågar bara inte säga ifrån.
Café ägaren har själv barn, och betonat att han varken har någonting mot småbarn eller föräldrar.

Tyvärr har han oxå lagen på sin sida.
Det är inte en självklarhet att man får ta med sig vagnen in på ett café.
Även om man tycker att det är diskrimenerande så är lagen skriven så.

Personligen vet jag inte vad jag ska tycka om detta, då jag sällan går på café.. Nu är ju mina barn så pass stora ändå att det skulle funka att parkera vagnen utanför. Men får man komma in då? Eftersom han inte vill ha småbarn alls på cafét? Vem vill sitta ute i natuten en regnig höstdag med väninnan?
Ibland vill man ju oxå komma ifrån hemmet även om det regnar...

Vad tycker du om detta?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0