Våran varma dag!

Oscar vaknade 9.15 i morse, snacka om rekord. Var helt chockad.

När vi ätit frukost gick vi ut. klockan var väll ca 10.15 och det var redan 22°C i skuggan.
Detta kommer bli en vaaarm dag.
Gick bra i djurparken. Vi kollade alla djur, åt lite frukt, matade William, lekte i lekparken..
Elefanterna badade 3 st. Tyckte Ogge var roligt. Speciellt när de plaskade =)

Var där bra länge, fick skifta om syskonsäterna på vagnen oxå så William fick ligga ner.
Hatar att det inte är suflett på syskonsitsen... lillen blir ju grillad.
Så han fick som sagt ligga under, så hängde jag en filt för öppningen. Där inne hade han det svalt och skummt, och somnade en stund =)

Efter djurparken gick vi förbi macken o köpte glass (jaja, inte till mig, bara till Ogge, Själv fick jag nöja mig med en Loka. Sånt är livet när man ska gå ner i vikt, men stolt över mig själv att jag klarade att så emot.)
Sen fortsatte vi vår promenad till VW och hälsade på Tobbe. Oscar tycker alltid att det är så roligt eftersom det finns så många bilar.
Efter det gick vi till knalleland o kollade, hittade inget till barnen, men hittade lite till mig själv, som jag förståss inte kunde prova eller köpa eftersom barnen var otåliga.
Sen gick vi slutligen hem.
Var hemma strax innan kl 15. Så vi har varit ute hela dagen. Nu har barnen badat och redan somnat. Helt slut. Det är jag oxå.. Solbränd har man blivit oxå. Men inte så det gör ont. Och Oscar var ju smörjd med solskydd, och William skyddad i skuggan.

Nu ska det ju bli regn förvisså. Men måste ändå till Babyproffsen i morgon och köpa ett solskydd till syskonsitsen.
Det finns ju inget som är gjort till vagnen (värdelöst)
Men enligt många i "Phil & Teds" -Tråden, på familjeliv så ska man kunna använda solskyddet som finns till Akta Gracos Bilstol.
Lär ju behöva skydd i sommar. Lillen vill väll inte alltid ligga under och inte se nånting. Idag hade jag iaf tur.

Klicka på bilderna =)

  
Elefanterna badar =)

 
Ogge kollar Elefanterna

 
Tigrarna och Pingvinerna

  
Mina godingar. Oscar på syskonsätet och William under, skyddad från sol =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0