Helgen!

Lite om helgen som varit/är då.
Mitt nyttoliv.. haha jo tjohejsan! Har minskat ca 5½ cm i midjan på 2 veckor. Blev jätteglad när jag mätte. Men fasen i onsdags när Ogge fyllde år så vart det både smörgåstårta och gräddtårta.
I fredags blev det en vräkig pizza, igår vart det Mc Donalds på dagen och fläskfilè på kvällen, och idag kommer det bli pizzarester och kladdkaka och grädde när vi firar Oscar igen.
Så på måndag börjar ju skiten om igen. haha. så kan det vara.
Kommer i mina byxor nu, och tröjorna sitter bättre. Men vill att det ska bli lite bättre ändå.

Igår va vi till Jönköping för första gången i år!
Va jättelänge sen vi va där, långt innan William föddes, eftersom jag inte årkade gå i affärer de sista veckorna när han låg i magen.
Det va iaf. kul. Kollade lite i affärer, men hittade ingenting! Haha, jo flaskborste på 1klass.... hahaha men ingenting åt mig själv.
Sen va vi in på ikea.
Hittade 3 tyger där som jag köpte iaf. Ska tvättas idag, sen är det bara att sätta saxen i dem. Får vi se om jag får ut nått på tradera sen.
Sen hittade vi en matta till bra pris. Jättesnygg svart "hårig" matta till vardagsrummet.

På kvällen kollade vi melodifestivalen. Denna gången va det iaf. rätt låtar som gick vidare.
Måns va ju sketabra! hehe o det går ju inte saken lättare att han e så snygg så man dregglar ;-P
H.E.A.T va oxå bra =D så de var dom 2 vi hejjade på.

Ogge vaknade kl 5 imorse, Och vägrade somna om! jaja, det e la så att ha barn antar jag.
Däremot har William sovit hela natten... Skönt det.. Han har sovit lite oroligt de senaste nätterna annars.
Fan va arg jag va i går morse, och trött! Grannen under har spelat musik och väsnats HELA natten.
Va så nära att ringa polisen. Fick inte en blunt i ögonen på hela natten. Strax före kl 5 stängde han av, och då vaknade William och va hungrig ist. O när han somnat om efter matningen så va Oscar uppe och sprang ist. *suck*
Som tur va somna han om ca 1 timme, så fick 1 timmas sömn på morgonen. Alltid något. Inte undra på att man blir lättretlig på dagarna.
Idag har vi flyttat om lite.
Vår mini toa (som man typ får backa in på) haha, vi har tagit bort skötbordet, (vägghängt) och satt in det i rumet som är utanför duschen ist. Sen har vi satt in ett liiiiten väggskåp på badrummet ist. Vart liiiiiiite större plats där inne.

Idag/kväll, kommer Tobbe, Nettan och Novalie, och hälsar på. Vi firar honom i efterskott. Ska bli trevligt. Va skitlänge sen vi träffades nu. Ändå bor vi bara på varsin sida stan och har inte alls långt mellan oss. Men det blir la så ibland. Alla utom jag jobbar ju på vardagarna, och det är ju inte alltod på helgerna man hinner.

Nä, nu ska jag gå och baka kladdkakan, så den hinner bli kall innan grädden ska på.
Ev.  återkommer jag med lite bilder senare ikväll, annars så hörs vi kanske i morgon igen.

Älskar min lilla familj så mycket.
Har varlit lite smågnabb här hemma både igår och idag, inte alls kul =( vi som aldrig brukar vara oense. Kanske snart dags för mig (och barnen givetvis) att åka upp till storå. Brukar vara nyttigt för alla att vara ifrån varandra några dagar.
Vi är sams iaf, så ni behöver inte oroa er =D Bara lite smågnabb hela tiden känns det som.

Puss på min älskade Tobbe, ocg på mina pojkar, och stora kramar till alla mina älskade vänner =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0