Familjeliv = Trögt folk!

Ja, jag blir så trött.
Jag har suttit och läst lite på familjelivs hemsida (är medlem där). Satt jag läste lite anonyma inlägg på "relationsproblem", alltid kul att se hur folk trasslar in sig.

Men det måste alltså vimla av personer som inte är läskunniga! Jag förstår inte att de inte kan låta bli att tracka ner folk.
Läste ett eller flera inlägg som hade den liknande kommentaren i sitt inlägg - "Nån som är i liknande situation? , Vill inte ha massor av moralpredikningar! , Tracka inte ter mig! , Jag mår redan nog dåligt över detta." OSV.

Vad i det är det man inte förstår? Är det inta bara att låta bli att svara på inlägget om man inte har nått att komma med.
NEJ! Då trackar folk ned den som skrivit så mycket som går. ex. "Hur jädra dum kan du vara som ens överväger en sådan sak" osv. När prersonen i fråga svarade att hon inte ville ha sånna svar va det någon som svarade tillbaka "alla har rätt att skriva vad de vill här faktiskt" och "Du vill ha uppmuntrande svar alltså? Vilken tur att de flesta verkar ha mer råg i ryggen än du!"

Nej, jag förstår helt enkelt inte. En person som mår dåligt över vad den gjort, eller nått annat, som bara vill ha nån i samma situation att prata med, trackar dom ner långt under marken.
Blir så arg över detta. Var och varannat inlägg är såhär!

Jag har själv blivit utsatt för detta på familjeliv. (fast då inte i kategorin relationsproblem =D )
Och jag måste säga att man tar faktist åt sig vad folk skriver.


Kanske är dags att tänka sig för innan man öppnar munnen!?! (eller i detta fallet, knappar på tangenterna)
Det kan faktiskt såra!



Kommentarer
Postat av: Victoria Wiklund

Det är sjukt hur långt det har gått med att folk trackar varann på communitys. Jag visste att det förekom på de flesta sidor men att det fanns på en sån oskyldig sida som familjeliv visste jag inte! Men svaret är ju samma som det alltid har varit, samma metod "mobbarna" hade i skolan - "Tracka ner på andra och få dem att må dåligt så känns dina egna problem lättare". USCH!!

2009-02-18 @ 09:20:17
URL: http://sweetkaylee.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag kan bara hålla med dig.. Den värsta mobbningen är på nätet numer. Det är sjukt hur mkt de trackar ner och är elak mot de som skriver om råd.. Jag fattar inte, varför behovet av att vara elak? Har du inget råd/snällt att säga så är de väl bara att hålla käft? i detta fall, låta bli att skriva..

Usch..



Istället för att man kanske kunde hjälpa varandra så blir det värsta mobbningscentrat istället.. Man blir ju mörkrädd fan..

2009-02-18 @ 09:41:32
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

haha ja de kan man säga :D men kul var de! :) Har laddat upp några bilder nu :) fick ge upp för de börja gick så segt :) Men de kanske kommer mera sen :)

2009-02-18 @ 20:01:10
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0