Drömmen om en jul hemma, och en riktigt snygg gran!

Personligen tycker jag inte att man ska fixa en gran och klä den förren någon dag innan jul.
Men eftersom vi bor så långt från släkt kommer vi nästan inte vara hemma i jul.
Julafton och några dagar efter kommer spenderas i Växjö hos svärföräldrarna. Efter det åker vi till Storå till mina föräldrar.
När ska vi då kunna njuta av vår gran?
Andra år har vi inte haft någon gran. Men nu börjar barnen bli så pass till åldern att jag vill skapa mys för dem. De ska oxå skapa minnen och jag vill att de får fina sådanna =)
Helst skulle jag vijla samla våra familjer hos oss och ha en trevlig mysig jul i hemmiljö. Tyvärr funkar det inte med storleken hur vi bor + att mina föräldrar inte kan lämna alla djur. Så det förblir nog en dröm.

Det jag egentligen ville komma fram till här är väll att man kanske skulle klä granen lite tidigare så man hinner njuta av den. I helgen är det 3e advent så det skulle kanske passa som adventsmys den kommande helgen.

Plastgran blir det med all säkerhet! Annars riskerar vi att ha en myrstack på golvet när vi kommer hem från vårt julfirande med familjerna.
Frågan är bara var vi har vårt julgranspynt?! Har vi ens något? Tåls att tänka på.



Drömmen vore väll att skapa något i stil med denna =)
Men det förblir nog oxå en dröm. Iaf iår.
(bild google)


Kommentarer
Postat av: Daniel

Så länge man klär granen med respekt å med de kära så blir det fint!:))

2009-12-07 @ 12:37:31
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Oj vad du står i, bakar och har dig :)

Tycker du gör rätt i att klä den lite tidigare om ni ändå ska åka bort över jul, så ni hinner njuta lite hemma också menar jag. Och de går ju bra om ni har plastgran, ingen risk för "barrning" :)



Hoppas hostan gått över för dina små! Inge roligt med hosta :(

Kram

2009-12-07 @ 19:38:41
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0