Andra Advent

Sry för ingen update igår. Vi hade fullt upp hela dagen och jag glömde helt av det.

Halva dagen igår ägnades åt att baka.
Källarfranska - blev mycket gott bröd. Dock ska vi göra dem lite större nästa gång =) Svårt att veta hur storleken blir när det är första gången man gör dem.
Kärleksmums - De bev torra!! Helt säker att det beror på lågpannan! Den är skev, så den blev tunn i ena änden och tjock i andra. Ska fråga hyresbolaget om man kan få en ny. Smaken på dem blev god iaf =)
Lussekatter - Blev jättegoda och saftiga. Står ju JÄMT i receptet att man ska smälta smöret och blanda med mjölk, värma fingervarmt osv. Gör INTE det om ni vill få saftigare bullar.
Såg det på tv för några veckor sedan att man ska värma mjölken och lösa jästen i. Sen ska man ha rumstempat smör/margarin i. Då blir de saftigare, och det stämmer!

På eftermiddagen bjöd vi in Nettan och Novalie på adventsfika =) Mycket trevligt!

Kvällen ägnade jag åt att träna lite. Trampade över ½ mil på crosstrainern. (det är långt när man är Sara)
Tränade även mage, och ben.
Behöver strama upp min kropp lite till den kommande fotograferingen med tanke på hur jag kommer vara klädd =P Täker inte avslöja mer än så ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0